Voip - voice over ip

Wat is (VOIP) Voice over IP?

Voice over IP (spraak over IP) is hetzelfde als Voice over Internet Protocol en is beter bekend als VOIP

Voice over IP verwijst naar de verspreiding van spraakverkeer over op internet gebaseerde netwerken. Internet Protocol (IP) was oorspronkelijk ontworpen voor gegevensnetwerken en als gevolg van het succes hiervan is het protocol aangepast voor spraaknetwerken.

Voice over IP kan taken vergemakkelijken en diensten leveren die lastig of duur zijn om te implementeren bij het werken met het traditionele PSTN:

  • Het is mogelijk om meer dan één telefoongesprek over dezelfde breedband telefoonlijn te voeren. Op deze wijze kan Voice over IP het toevoegen van telefoonlijnen voor bedrijven vereenvoudigen.
  • Opties waarvoor telecombedrijven meestal extra rekenen, zoals doorschakelen, nummeridentificatie of automatisch opnieuw bellen, zijn eenvoudig uit te voeren met de Voice over IP-technologie.
  • Unified Communications zijn beveiligd met de Voice over IP-technologie omdat dit de integratie mogelijk maakt met andere diensten die op internet beschikbaar zijn, zoals videogesprekken, berichten enzovoort.

Deze en nog veel meer voordelen van Voice over IP zorgen ervoor dat bedrijven in een verbijsterend tempo VOIP systeem invoeren.

 

Hosted Voip

Wat is een Hosted VoIP-telefooncentrale?

Hosted verwijst naar het feit dat de telefooncentrale zich niet fysiek in de onderneming bevindt. Het fysieke,
tastbare is vervangen door een netwerk van krachtige servers in een sterk beveiligd en gekoeld
datacenter. De configuratie is vervangen door software die via het internet altijd en overal toegankelijk is. 
 
De verschillende connecties tussen telefoontoestel en telefooncentrale zijn vervangen door het
computernetwerk. Net zoals u een computer verbindt met het computernetwerk en het wereldwijde internet, zo verbindt u ook een IP-telefoontoestel met uw hosted VoIP-telefooncentrale. 
 
Met een Hosted VoIP-oplossing betekent dit dus ook dat u vanaf eender welke plek op de wereld uw IP-telefoontoestel kan aansluiten en registreren bij uw online VoIP-telefooncentrale. 
Ongeacht uw fysieke locatie op deze aardbol zal u uitgaande gesprekken kunnen maken via het bedrijfsnummer, alsook inkomende oproepen ontvangen.
 

Alle voordelen van een online VoIP-telefooncentrale op een rijtje: 

  • Lage instapkosten
  • Bespaar op dure ISDN-abonnementskosten
  • Nummerbehoud en nieuwe nummers mogelijk
  • Geen fysieke telefooncentrale in het bedrijf
  • Eenvoudig en gebruiksvriendelijk te configureren
  • Alle voordelen van VoIP zoals locatie onafhandelijkheid, thuiswerken en lage gesprekskosten
  • Alle voordelen van een professionele PBX zoals intern bellen, doorschakelen, wachtmuziek, IVR,...

 

 

Verbeter uw communicatie met de 3CX IP Telefooncentrale voor Windows

De 3CX IP Telefooncentrale voor Windows is een op software gebaseerde PBX voor Windows, die werkt met standaard IP-telefoons op basis van de SIP-norm, SIP-trunks en VoIP-gateways om een volledige PBX-oplossing te kunnen leveren, zonder dat dit de hogere kosten en de beheersproblemen van een ‘ouderwetse’ PBX heeft. Dit telefoonsysteem wordt wereldwijd door meer dan 30.000 bedrijven gebruikt en wordt geroemd om zijn innovatieve en geavanceerde technologie.

Gemakkelijk te installeren en beheren

De 3CX IP Telefooncentrale voor Windows is een op software gebaseerde PBX voor Windows, die werkt met standaard IP-telefoons op basis van de SIP-norm, SIP-trunks en VoIP-gateways om een volledige PBX-oplossing te kunnen leveren, zonder dat dit de hogere kosten en de beheersproblemen van een ‘ouderwetse’ PBX heeft. Dit telefoonsysteem wordt wereldwijd door meer dan 30.000 bedrijven gebruikt en wordt geroemd om zijn innovatieve en geavanceerde technologie.

  • Uitgebreide telecom kennis of opleiding is niet nodig
  • Open standaard, leveranciersonafhankelijk
  • Centraal beheer vanaf de 3CX-beheerconsole
  • Keuze uit populaire IP-telefoons, VoIP-gateways, SIP-trunks

Meer te weten komen over 3CX?
Surf naar www.3cx.com

Download hier uw telefoon systeem https://www.3cx.com/phone-system/download-phone-system/?resellerId=231410

banner volledig tonen

Overal bellen en gebeld worden

De 3CX IP Telefooncentrale bevat clients voor smartphonrs en Mac-en Windows portables waarmee gebruikers vanaf elke locatie hun toestel kunnen gebruiken alsof ze gewoon op kantoor zitten. Niet alleen zijn alle telefoongesprekken naar kantoor gratis, maar medewerkers hebben genoeg aan één telefoonnummer – wat een professionele indruk maakt.

  • Overal bellen en gebeld worden
  • Alle telefoongesprekken zijn gratis; veel lagere facturen voor mobiele telefonie
  • Hogere productiviteit omdat iedereen overal kan werken
  • Eén nummer, dus geen persoonlijke nummers meer door hoeven geven

Telefoonrekening halveren en meer omzet

Met de 3CX IP Telefooncentrale kunnen bedrijven tot 80% kosten besparen, dankzij SIP-trunks, WebRTC, gratis bellen naar doorkiesnummers en kantoor en een lager aantal gehuurde vaste telefoonlijnen. Met de CRM-integratie krijgen medewerkers een naam in plaats van een nummer.

  • Bespaar op belkosten door lagere gsm- en klantenservicerekeningen
  • Doorkiesnummers zijn gemakkelijk toe te voegen en te verwijderen; geen licenties per gebruiker
  • Weet wie er belt met CRM-Integratie; grotere klanttevredenheid
  • Blijf uw bestaande hardware en bedrading gebruiken met betaalbare open-standaard hardware
banner volledig tonen

Keep in Touch

Volg ons via de sociale media

Sharecom Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang alle hoogtepunten.

schrijf je hier in